Pages

Sunday, December 20, 2015

CUTI SEKOLAH = MUSIM KAHWIN

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum semua ;)

Seperti tahun-tahun sebelum ini, asalkan cuti sekolah je WAJIB ada musim kahwin. Katanya mudah hendak buat time cuti sekolah. Sdara mara dan sahabat handai ramai yang boleh datang untuk tolong-menolong dan memeriahkan suasana ;)

Team Telekung Empire juga tidak putus-putus menerima undangan jemputan kahwin daripada saudara mara dan sahabat. Tiap-tiap minggu biasanya sibuk plan nak pergi yang mana dulu disebabkan dalam satu hari tu ada beberapa jemputan. Kepada jemputan yang tidak sempat kami hadiri itu, kami mohon jutaan maaf. Doa kami untuk semua yang telah mendirikan rumah tangga, moga ikatan perkahwinan yang kalian bina akan kekal hingga ke syurga.

Bagi team Telekung Empire yang sudah mendirikan rumah tangga untuk beberapa tahun, kami ingin berkongsi sedikit tip rumah tangga. Tips ini juga kami belajar dari mereka yang lebih berpengalaman. Insyaallah dengan mengamalkan 5 tips ini, perkahwinan yang dibina mampu untuk bertahan ;)

1. Bersabar
2. Betolak-ansur
3. Kerjasama
4. Kemaafan
5. Doa

Rasanya setelah beberapa tahun menjalani kehidupan dalam alam rumah tangga, boleh dikatakan hari-hari tips di atas itu akan digunakan ;)

Itu sahaja untuk kali ini. Akhir kata dari kami, Selamat menempuah alam perkahwinan kepada mereka yang baru memulakannya. Tahniah daripada kami ;)

                                                  --------------------------------------------

Pssssstttttt: Nak cari telekung untuk hantaran? Meh tengok koleksi telekung cantik-cantik di TELEKUNG EMPIRE. Dekat blog di ada koleksi telekung, dekat FB pun ada ;)
Jom tgk2 ;)

FB: https://www.facebook.com/telekungempire/
WA: 010-403 1219/019-570 4541

Sincerely,
Syu

No comments:

Post a Comment